ÖNYARGI
- Yazar: Eyüp YALDIZ
- 28 Haziran 2026
- 18 kez okundu
ÖNYARGI
İnsanlar olmuş yabancı, anlamıyorum ne bu sancı! Maalesef çoğumuz varlık içinde yokluk çekiyoruz, şükür etmeyi bilmiyoruz.
Önyargı dolu birey karşı tarafın çoğu zaman kuyusunu kazacak. Düşünceler içinde boğuyor kendini oysaki herkes kendi işiyle uğraşsa, ekmeğiyle ilgilense ve en önemlisi kendisiyle ilgilense belki de bu kadar acımasız nankör olmayacağız.
Bana göre bizim toplumumuzda en yoksul özelliğimiz empatidir. Karşı tarafı anlamadan dinlemeden yargılamak düşürmek bencilce bir kavramdır ve bunu çoğumuz uyguluyoruz. Kişi sağlığından ödün verip sinir stres içinde kendini sürüklüyor oysaki hiç bir telaş, acele kendi sağlığımızdan önemli değildir. Daha aranızda yeniyim ve gencim bu söylediklerinizi tahmin edebiliyorum. Siz değerli yazarlarımız ve okurlarımız farkındasınız ve görüyorsunuz. Aynı toplumun içinde birbirimize düşman gibi bakıyoruz, davranıyoruz. Hemen art niyet arıyoruz her yerde, işte bir kötülük… Olumsuzluklardan kaçmamız gerekirken, kendi kendimize olumsuzlukların üstüne gidiyoruz, yetmezmiş gibi bir de olumsuz düşünerek kendimizi boğuyoruz. Bunların hiç birine gerek yok!
Mevlana’nın çok sevdiğim bir sözü var: “Nereye baktığınız o kadar önemli değil, oraya nasıl baktığınız önemlidir. Çünkü hayat, niyete göre şekillenir.” Bu olumsuzluklar ve önyargılar neden dolayı anlamadım. Acaba zamanımızdaki maddi durumlardan ötürü mü yoksa teknolojinin gelişmesinden mi kaynaklı? Etrafımda gördüğüm çoğu insanı aynı durumda görüyorum. Çünkü herkes bıkmış, herkes de bir somurtma, hayat enerjisini kaybetmiş, zaman geçsin, bitsin günümüz tarzında davranıyor. Oysa vaktimiz aslında çok değerli ve bir o kadar önemli!
Gülümsemeye özen gösterelim, pozitif olursak etrafımızda düzelir, çevremize örnek oluruz. Bir zamandan sonra dikkatli bakarsanız olumsuzluk kalmaz, çevrenizdekiler güler. Siz artık olumsuzluğu reddettiğiniz için olumsuz davranış ve tavırları görmezden gelirsiniz. Benimsemezseniz derdinize dert katmazsanız. Hayat şartları elbette iniş-çıkışlar olacak. Önemli olan bunları düzeltmemiz, düzeltmeye çalışırken verdiğimiz çaba/ uğraş bile değerli olur.
HERKES MASUM İSE BU SUÇLARI KİM İŞLEDİ…
Eyüp YALDIZ

yazmaya devam…
Yüreğine sağlık, değişik konularda yazılarınızı bekliyoruz.